WéZsé

Most én kérek valamit

2015. január 22. 12:38 - Wintermantel Zsolt

_mg_8472.jpgA minap az éttermekről, vendéglátóhelyekről kérdeztem barátaimat a Facebookon. Az eredmény lenyűgözött. Tulajdonképpen arra voltam kiváncsi, ki, miért szereti Újpestet, ha a gasztronómia kerül szóba. Most azt kérdeztem, hol érzik magukat a legjobban. Megint kiengedtem a szellemet a palackból. Tegyük hozzá: szerencsére.

November óta zajlik egy szavazás az interneten. A téma igazán olyan, ami az újpestiek számára már-már kézenfekvő. Merthogy a lokálpatriotizmust, a környezetünk szeretetét célozza. Ebben pedig Újpest nagyon erős.

Nos, az említett "MegszépülAVárosom" nevű pályázat nyertese, egy megújult közteret, parkot, sétányt nyer a kezdeményezőktől. Ezért (is) kérdeztem meg facebook-os olvasóimat, nekik melyik a kedvenc újpesti közterük. A válaszok sokszínűsége, a megszokottnál is magasabb intenzitású reagálások, a kialakult beszélgetés, múltidéző kommentek, emlékek sokasága a korábbi éttermes kérdés visszhangjához volt mérhető.

Annyi javaslat, ötlet érkezett, a Farkaserdőtől kezdve, a Szilas Parkon keresztül a Mildenberger utcai D lelátóig :), hogy nehéz lenne egyetlen bejegyzésben mindet felsorolni.

Elmondom hát, hogy nekem melyek a legkedvesebb újpesti köztereim:

Eldugott, kertvárosi házak által közrefogott kellemes hely a Gyulai tér, amely felújításra vár, jól jönne a nyertes pályázat mindnyájunknak. Természetes, hogy a Szent István teret is szeretem, naponta látom az irodám ablakából a nyüzsgést, a tér pezsgő életét, legyen tél vagy nyár. A templom és a városháza körüli terület és a Károlyi park már megújult, az  összkép akkor lesz majd tökéletes, ha teljesen kész lesz az új piaccal együtt. Akkor még szebb lesz!

10641072_848170921883859_8484027657723034769_n.jpg

1044734_848170928550525_4062143549728477206_n.jpg

Ha már templom, nem tudom, látták-e már a Lebstück Mária utca végén a Templom sétányt és környékét, amely szintén nemrég újult meg. Szerintem gyönyörű lett, igazi gyöngyszem. Ahogy az lesz az egész környék központját jelentő, megszépülő és mosolygóssá tevő "Rózsa-Virág" tér is. Már készül, nem kell soká várnunk, hogy élvezhessük.

_mg_1198.jpg


Sokan említettek káposztásmegyeri helyszíneket is. Mondok én is egyet: a Megyeri-Homoktövis utcáknál lévő park nagyon kellemes hely, és - bár az "csak" egy közlekedési csomópont - a körforgalom is nagyon mutatós a közepén a virágágyással.  Ha már Kápmegyer, szerintem a Bőröndös utcai református templom mögötti tér, tudják, ahol a cirkusz szokott letáborozni, szóval az is nagyon szép lehetne.

Érkeztek tehát szép számmal javaslatok olyan közterekre is, amelyek már megújultak, és számos olyan helyszínre is (magam is említettem néhányat) amelyeknek jót tenne egy alapos kozmetika, vagy csak egy ráncfelvarrás is.

A MegSzépülaVárosom pályázat épp arról szól, hogy a nyertes település egyik közterét a kezdeményezők megszépítik, átalakítják, felújítják. Hogy ki nyer? Hát azt bizony közönséges szavazással döntik el  és az a helyzet, hogy a jelenlegi állás szerint - nyilván, mivel a lehetőség nem kapott megfelelő publicitást - Újpest alaposan le van maradva. Pedig mi aztán simán bármit megnyerünk, ha összefogunk. Volt már erre jó pár példa.

Szóval én most azt kérem, segítsünk magunknak, segítsünk a városunknak azzal, hogy leadunk egy szavazatot a IV. kerületre. Újpestért, egymásért, magunkért."

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wezse.blog.hu/api/trackback/id/tr877097297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása